Fintech-banken, kompasbank, henter Alm. Brands Chief Technology Officer til en nyoprettet stilling som Chief Digital Officer. Jonas Gudjonsson, der har en lang karriere bag sig i fintech og finans hos bl.a. Saxo Bank, Banking Circle og Nykredit, får det overordnede ansvar for it, teknologi og arkitektur hos den fremadstormende erhvervsbank.

Det går stærkt for Danmarks nyeste bank, kompasbank, der siden den digitale erhvervsbank åbnede for kunder i august sidste år, næsten har tredoblet antallet af medarbejdere. Flere af bankens profiler er hentet rundt omkring i landets banker og finanskoncerner og seneste tilføjelse til teamet er Jonas Gudjonsson, der kommer fra en stilling som Chief Technology Officer hos forsikringskoncernen Alm. Brand.

Hos kompasbank skal Jonas drive den videre udvikling og udvidelse af bankens uafhængige, cloud-baserede bankplatform og sikre, at forretnings- og produktudvikling går hånd i hånd med anvendelsen af den nyeste teknologi og optimal dataudnyttelse.

“Når vi i kompasbank har valgt at bygge en helt ny bankplatform fra bunden, er det fordi, vi ønsker at løse SMV’ernes behov hurtigere og bedre med løsninger, der er tilpasset den enkelte virksomheds strategi og ambitioner. Vores fokus på en tilpasningsdygtig infrastruktur er helt afgørende for, at vi kan vedblive med at udvikle nye produkter og tjenester,” siger kompasbanks stifter og co-CEO Michael Hurup Andersen og fortsætter:

“Vi er konstant på udkig efter de bedste tech-talenter, og med Jonas Gudjonsson tilføjer vi en af branchens allertungeste profiler til vores i forvejen meget stærke tech-team.  Jonas er arkitekten bag nogle af de største udviklingsprojekter hos Alm. Brand, Saxo Bank og Banking Circle, og han kommer med en tung viden inden for teknologi, forretningsudvikling og digitale partnerskaber. ”

Sværvægter-profil med 20 års erfaring fra fintech og finans

Jonas Gudjonsson har samlet mere end 20 års erfaring fra finanssektoren og med det overordnede ansvar for it, it-operations, teknologi og arkitektur i kompasbank, får tech-teamet og Jonas muligheden for at benytte deres viden og nysgerrighed til at udvikle løsninger, der bruges dag-til-dag af alle virksomhedens interessenter. 

“Jeg er meget imponeret over kompasbanks vanvittige rejse og tårnhøje ambitionsniveau. Banken har på rekordtid skabt flotte løsninger for danske SMV’er, og jeg glæder mig til at blive en del af teamet. kompasbank er ikke hæmmet af gamle systemer eller processer, og vi kan derfor bygge  vores platform efter virksomhedernes behov. Hastighed er en afgørende parameter, og det at være digitale gennem alle led muliggør, at vi kan levere løsninger med netop den hastighed og tilgængelighed, som virksomhederne efterspørger for at kunne forløse deres fulde potentiale,” siger Jonas Gudjonsson, Chief Digital Officer i kompasbank.

Jonas Gudjonsson (45 år), er pr. 1. april ansat som Chief Digital Officer i kompasbank. Jonas kommer med mere en 20 års udviklings- og ledelseserfaring fra finansbranchen. Senest var Jonas CTO hos Alm. Brand og var før det Lead Enterprise Architect hos Banking Circle. Jonas har igennem 12 år desuden haft en række forskellige roller hos Saxo Bank, hvor Jonas senest var Global Head of Enterprise Architecture og en del af Saxo Banks Senior Management Team.

For yderligere information kontakt venligst

Kasper Kankelborg

Head of Communication & Marketing

kasper@kompasbank.dk

+45 26 13 57 71

Du kan også læse om