kompasbank, Danmarks nyeste erhvervsbank, lukkede i sidste uge en Serie A investeringsrunde på DKK 140 mio. fra de eksisterende seed-investorer og et antal nye investorer. Investeringen har til hensigt at accelerere udlån til små- og mellemstore virksomheder på det danske marked. Både de eksisterende seed-investorer og de nye investorer inkluderer en række prominente danske og internationale private equity-professionelle, business angels og fintech entreprenører.

“Vi er begejstrede for opbakningen fra ambitiøse og succesfulde investorer, der ser potentialet i en bank, der er SMV-fokuseret kombineret med en ny digital infrastruktur,” siger Michael Hurup Andersen, der er Founder og direktør i kompasbank. “Vi synes, at tiden er den rette til at bruge et øjeblik til at sige tak til teamet for det hårde arbejde, for hjælpen og supporten på så mange niveauer fra vores investorer og for vores konstruktive samarbejde med myndighederne hen over det seneste år, der har været en meget usædvanlig tid.”

Bestyrelsesformand og founding investor, Jeppe Brøndum, tilføjer: “Vi er spændte på at lancere kompasbank med den nyeste teknologiske infrastruktur for banker, og vi tror, at det vil bevise sit værd overfor SMV’erne i det nuværende, udfordrende miljø. SMV’erne er rygraden i vores økonomi, og de har brug for effektiv adgang til kapital og service i de kommende år for at kunne både vedligeholde og vækste deres virskomheder, samtidig med at de oplever et øget fokus på tilpasning til en grønnere økonomi. Vi glæder os utroligt meget til at åbne dørene for vores kunder i løbet af de kommende måneder.”