Rune Nørregaard, 43, er tiltrådt som Deputy Chief Risk Officer hos kompasbank, Danmarks nye erhvervsbank. Her bliver han en del af den fremadstormende banks ledelsesteam med fokus på bankens risikostyring og kredit.

“Jeg er glad for, at vi kan tiltrække erfarne og sultne kræfter som Rune Nørregaard. Vores vækst er accelereret voldsomt her i 2022, og vi oplever stor efterspørgsel efter hurtigere og lettere adgang til skræddersyede finansieringsløsninger. I takt med, at vi vokser, ønsker vi også at hæve barren for vores kreditprocesser og drift, hvilket kræver flere ressourcer til et af vores kerne-teams,” siger stifter og co-CEO i kompasbank, Michael Hurup Andersen og fortsætter:

“Med Runes erfaring får vi yderligere styrket vores kompetencer til at sikre, at vores processer og produkter matcher vores kunders behov.“

I første omgang skal Rune Nørregaard bruge tid på at lære teamet at kende, være en del af kulturen og forstå bankens atypiske samarbejdsmodeller.

“Jeg er meget motiveret af kompasbanks mission og ambition. Det er ikke så tit, at man får mulighed for at bygge en bank op fra bunden efter kundernes behov. Og det er vildt spændende og sjovt at komme ind i en organisation, hvor alle har et fælles drive og et engagement, der siger spar to, i forhold til at få løftet den kæmpe opgave det er at få skabt en ny rollemodel for banker,” siger Rune Nørregaard, Deputy Chief Risk Officer i kompasbank.

Rune Nørregaard har 13 års erfaring fra BankNordik, hvor han har haft ansvaret for blandt andet support, it, kredit og økonomi. Tidligere har han blandt andet også arbejdet som senior legal advisor i Danske Bank og som advokat i Bech-Bruun, hvor han også tog sin fuldmægtig-uddannelse. Han er uddannet cand.jur fra Aarhus Universitet og har desuden en Global Executive MBA i management fra IE Business School.

Rune Nørregaard havde første dag i kompasbank den 1. september 2022.