10.11.2022
Dragør-virksomhed indfrier vækstambitioner med finansiering fra kompasbank
Modet til at kaste sig ud i det og en stor passion for negle. Det er hovedingredienserne bag webshoppen Neglefeber.dk, som har taget det danske marked med storm.
For knap to år siden valgte ægteparret, Signe og Christoffer Hartung Roslyng, at starte en webshop med negleprodukter. De var drevet af et ønske om at træde ud af hamsterhjulet med 8-16 jobs og en stærk tro på, at det kunne de sagtens – og med udgangspunkt i Signes store passion for negle, begyndte de at opbygge deres forretning fra bunden midt under corona.
“Vi var trætte af hamsterhjulet, og vi drømte om at skabe vores egen forretning. Vi kom ind på det med negle, fordi det altid har været en stor interesse for mig. Så vi indkøbte nogle negleprodukter, som jeg selv havde lyst til at bruge – og lavede en hjemmeside med en webshop for at teste det af. Og det gik over al forventning,“ siger Signe Hartung Roslyng.
Signe kom fra en stilling som salgschef i en virksomhed, der solgte momsløsninger til større virksomheder, mens Christoffer arbejdede som pensionsrådgiver. Signe havde havde qua sin store interesse for negle gennem flere år oparbejdet en stor viden på området, som parret kunne bruge i deres udvælgelse af produkter og leverandører.
“Vores ambition er, at vi vil gøre det lettere for private at få fat på negleprodukter af høj kvalitet og uden for meget kemi. Vi tog derfor nogle meget bevidste valg i forhold til produkter og leverandører, og det var helt tydeligt, at vi ramte et hul i markedet. Signe var højgravid med vores søn Noah, og vi blev faktisk nødt til at lukke shoppen et par måneder, fordi det gik så stærkt,” siger Christoffer Hartung Roslyng.
Kort tid efter genåbningen af webshoppen kastede Signe og Christoffer sig ud i at udvikle deres eget brand og negleprodukt, fordi de ville tilbyde deres kunder en UV-hærdende gel, som var fri for de mest gængse typer kemikalier, og som ofte findes i denne type negleprodukter.
I den forbindelse valgte parret at kontakte kompasbank for at søge om ekstra finansiering.
“Vi havde indtil det punkt været 100 % selvfinansieret, men vi kunne godt se, at vi fik behov for ekstra finansiering for at sikre vores likviditet. Det er en stor udskrivning at udvikle et brand, og vi ville samtidig gerne sikre vores lagerkapacitet, så vi kunne følge med Black Friday og julehandlen,” siger Christoffer og fortsætter:
“Udover at få dækket vores finansieringsbehov, så havde vi en virkelig god snak med Patrick, vores rådgiver fra kompasbank. Han forstod vores forretning og stillede nogle meget relevante spørgsmål, som vi ikke har fået før. Han bidrog med konkret rådgivning om, hvordan vi kunne løfte vores virksomhed til et nyt niveau, og fik uden tvivl skubbet os i den rigtige retning,” siger Christoffer.
Omkring tre måneder efter første møde, havde Neglefeber implementeret størstedelen af de tiltag, som Patrick Ørngreen havde foreslået.
“Jeg er meget imponeret over, hvor hurtigt Signe og Christoffer fik eksekveret på de tiltag, som vi havde talt om. Samtidigt kommer det heller ikke bag på mig. De er begge meget dedikerede, og det gjorde stort indtryk på mig allerede på vores første møde,” siger Patrick Ørngreen, erhvervskundechef i kompasbank.
I dag driver parret Neglefeber.dk på fuld tid med hjælp fra tre medarbejdere. Udover deres eget brand, har de sideløbende med webshoppen også skabt et online community på Facebook med knap 7.000 medlemmer, der dagligt roser produkterne og giver hinanden gode råd om negle.
“Vi er enormt glade for, at vi har skabt et forum med så engagerede brugere, der dagligt inspirerer hinanden, og som aktivt giver os feedback på vores ideer og produkter. Det var også netop på grund af opbakningen fra vores brugere, at vi turde kaste os ud i selv at udvikle og producere vores egen UV-hærdende gel,” siger Signe.
Den UV-hærdende gel, der er fri for 21 af de kemikalier, som ofte findes i tilsvarende negleprodukter, er netop blevet lanceret, og det har kun sat yderligere skub i salget på Neglefeber.dk. Parret drømmer om at blive de største på neglemarkedet og har en klar ambition om at være bedst på alle parametre. De er lige nu ved at udvide forretningen med flere medarbejdere i Danmark og har på sigt planer om at gå ind på flere markeder udover Danmark.
For yderligere information kontakt venligst
Kasper Kankelborg
Head of Communication & Marketing